50 jaar Scheldeloodsenkoor.

foto seasongs and shanties.jpgboek slk.jpgTer gelegenheid van het 50-jarig jubileum is het boek 'Koor op Koers' uitgegeven.

link naar seasongs en shanties

25 nummers van onze bestaande CD’s zijn te beluisteren op de streamingdienst

Spotify, Deezer, Apple Music, Tidal en YouTube Music.

Ook in 2021 heeft het coronavirus weer een groot stempel gedrukt op het wel en wee van het Scheldeloodsenkoor.
Er was dit jaar slechts één aanvraag voor een optreden, namelijk voor de herdenking zeevarenden op 30 oktober bij het monument op de Boulevard. Helaas moesten we onze medewerking op het laatste moment afzeggen vanwege de barre weersomstandigheden.
Aan het begin van het jaar werd besloten alle festiviteiten die gepland stonden voor het 50-jarig bestaan van het koor een jaar uit te stellen vanwege de coronapandemie.

Boekoverhandiging aan Georg Jaburg_resseized.jpgHet jubileumboek Koor op Koers kon gelukkig wel voltooid worden, en op 30 april werd het eerste exemplaar door onze voorzitter, vanwege corona in kleine kring, aangeboden aan Georg Jaburg, voorzitter van de Regionale Loodsencorperatie Scheldemonden.

Henk Mulder.jpgDe auteur van het Jubileumboek Koor op Koers is onze ‘eigen’ Henk Mulder, de eindredactie is in handen van  Aafke Verdonk-Rodenhuis.

De vormgeving is van DTP-plus, in de persoon van Kees Hoendervangers.

Het boek is een uitgave van uitgeverij Den Boer | De Ruiter.

2022

In het jaar 2022 lag de nadruk op het maken van de cd Fair winds en het jubileumconcert.

Op 19 augustus hielden wij onze receptie ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van het Scheldeloodsenkoor en werd het eerste exemplaar van onze nieuwe cd Fair Winds aangeboden aan Bastiaan Bijvank, Hoofd Operaties RLC Scheldemonden.

Na afloop van CD opname, maart 2022Na afloop van de CD opname

Op 26 augustus gaf het Scheldeloodsenkoor samen met onze vrienden van Lotsengesangverein Knurrhahn uit Kiel en shantyman Tom Lewis een zeer geslaagd jubileumconcert in een uitverkochte St. Jacobskerk.

De dansgroep van het Scheldeloodsenkoor heeft tijdens het jubileumconcert haar laatste voorstelling gegeven.

Jubileumconcert 26-08-2022 Dansgroep 26-08-2022

Op 11 juni verzorgden we een kort optreden in Museum Veere ter gelegenheid van de opening van de tentoonstelling Balaena, Vis, Vis, Wallevis, een expositie over de walvisvaart met veel persoonlijke spullen van Albert Veldkamp.

Vlissingen, 29-10-2022, Herdenking zeevaardenden WOIIOp 29 oktober gaf het koor zijn medewerking aan de herdenking zeevarenden bij het monument op de Boulevard Evertsen.

2023

Watersport vereniging Arnemuiden 27-05-2023Het eerste optreden was 27 mei bij de jachtclub in Oranjeplaat. Een enthousiast optreden met goed weer.

25 juni traden we op tijdens de viering van Sea Sunday in de St. Jacobskerk.

Vlissingen, 28-10-2023. Herdenking zeevarenden WOII 28 oktober de Koopvaardijherdenking bij het monument op Boulevard Evertsen.

Op 24 november ging de Winterfair in Arnemuiden vanwege stormweer op het allerlaatst niet door.

Westerschelde Ferry-optreden. 16 december 2023Tot slot traden we op 16 december nog op in uniform met zes optredens op de Westerscheldeferry tijdens drie oversteken.